Sunday 15 June 2014

FLORIA PUTRAJAYA 2014 - PESONA WARNA


Floria Putrajaya 2014 



Festival yang dinanti-nantikan. Bunga dan taman-taman dengan warna-warna yang lebih menarik dan jenis flora di luar imaginasi anda. Seronoknya...




Temanya adalah Mermerizing Colours (Pesona Warna). Bunga tema festival adalah bunga Begonia. Pelbagai spesies begonia yang berasal dari iklim lembap subtropika dan tropika di direka khas taman-taman dan pameran dari 14 hingga 22 Jun 2014.




Lokasi Floria Putrajaya 2014 adalah di tapak baru iaitu Promenade Presint 4. Terbuka kepada orang ramai Isnin hingga Khamis 9 pagi - 10.30 malam dan Jumaat hingga Ahad dari pukul 9 pagi hingga 12 tengah malam. Bayaran masuk : Dewasa RM3. Kanak-Kanak 7-12 tahun RM1 dan bawah 7 tahun percuma.




Floria Putrajaya 2014 mempamerkan beberapa reka bentuk dari peserta antarabangsa yang terdiri daripada pereka taman, kedai bunga dan Pertubuhan / Persatuan Floral Antarabangsa. Mereka  memaparkan taman dalaman dan luaran di samping memberi pelawat kefahaman tentang kreativiti dan kepakaran pereka landskap tempatan dan antarabangsa melalui lebih daripada 80 pertunjukan luar taman oleh agensi-agensi kerajaan, badan-badan korporat, swasta, persatuan, penanam, universiti dan juga menengah dan sekolah rendah.






Di FLORIA Putrajaya 2014 terdapat Taman Perkahwinan, Taman Bandar, Pereka Gardens, Fantasy Gardens, futuristik Gardens, Taman Begonia, Royal Garden, Tea Party Garden, Taman Inovasi dan Taman Pavilion Dalaman.







Tarikan lain termasuk Bazaar Taman, pasaran hortikultur yang menjual segala-galanya dari pokok bunga, pokok-pokok, perabot taman, peralatan taman, produk bioteknologi dan perkhidmatan landskap.









Lebih daripada 200 aktiviti harian yang diadakan sepanjang sembilan hari Floria Putrajaya yang termasuk demonstrasi bunga, bengkel berkebun, hiburan, pertandingan fotografi, pertandingan cat air serta seni dan kraf.



Acara tahunan, FLORIA Putrajaya sentiasa ditunggu-tunggu oleh orang ramai kerana keunikan dan keindahan flora yang dipamerkan di taman-taman berlandskap yang direka menarik, ditambah pula dengan lampu berkilauan pada waktu malam.


Gerai-gerai makan dan minum banyak di sediakan di sini samada yang bergelar cafe, makanan segera sehingga gerai biasa.

No comments:

Post a Comment